Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
التأصيل الاسلامي لمفهوم الحرية وتطبيقاته التربوية /
المؤلف
العنانى، شريف محمد محمد عرفه.
هيئة الاعداد
باحث / شريف محمد محمد عرفه العنانى
مشرف / مجدي صلاح طه المهدي
مشرف / حامد أحمد محمد شحاته
مناقش / مصطفى محمد أحمد رجب
مناقش / علي عبدربه حسين إسماعيل
الموضوع
الإسلام والاقتصاد. الإسلام وحرية التعبير. أصول الفقه الإسلامي. الفقه الإسلامي.
تاريخ النشر
2021.
عدد الصفحات
مصدر إلكتروني ( 276 صفحة) :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
أصول التربية
تاريخ الإجازة
1/1/2021
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية - قسم أصول التربية.
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 276

from 276

المستخلص

The aim of the current research is to root the concept of freedom in an Islamic way. In the pure Prophetic Sunnah, then in Islamic and Western thought, then moving on to the role of educational institutions in instilling this concept in the hearts and minds of students and different groups of people. The results of the research revealed the different meanings of the concept of freedom. The different types, such as the mosque, the family, the school, the club, and the media, in instilling this educational concept in a way that is acceptable to God and His Messenger, and the development of students’ positive attitudes towards this concept. The research also recommends activating all educational institutions to reconsider the formulation of concepts from the Islamic point of view, especially the concept of freedom, to achieve its Islamic identity, to produce great dear generations, and to restore to these generations the glories of glory again.