Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
تصميم بيئة تعلم إلكتروني تكيفية وفـقـاً لأسـالـيب التعلـم المفضـلة باستخدام النظرية التواصلية وأثرها في تنمية بعض مهارات التعلم الذاتي في العلوم ومفهوم الذات لدى الطلاب بطيئي التعلم /
المؤلف
عبدالغني، محمود جابر محمود.
هيئة الاعداد
باحث / محمود جابر محمود عبدالغني
مشرف / حسن علي حسن سلامه
مشرف / يسري مصطفي السيد
مناقش / حسام الدين محمد مازن
مناقش / زينب محمد أمين
الموضوع
تكنولوجيا التعليم.
تاريخ النشر
2023.
عدد الصفحات
331 ص :
اللغة
العربية
الدرجة
الدكتوراه
التخصص
تكنولوجيا التعليم
الناشر
تاريخ الإجازة
6/9/2023
مكان الإجازة
جامعة سوهاج - كلية التربية - تكنولوجيا التعليم.
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 346

from 346

المستخلص

The research aimed to design an adaptive e-learning environment according to the preferred learning methods according to the communicative theory and measure its impact on the development of cognitive achievement in science, self-learning skills in science, and self-concept among slow-learning students in the first grade of preparatory school. To achieve the objectives of the research, the researcher used the developmental research approach, by applying the model of Mohamed Ibrahim El-Desouki (2014) to design and produce teaching and e-learning environments. The research sample consisted of 22 slow learners. The search results reached the effectiveness of an adaptive electronic learning environment in developing cognitive achievement in science, self-learning skills in science, and self-concept among slow learners.
Keywords: adaptive e-learning environments - learning styles - achievement in science- self-concept - slow learners.