Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
استخدام وحدة تدريسية في اللغة العربية قائمة على الحوار الرقمي لتنمية مهارات الإنتاج اللغوي والتفاوض لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية الأزهرية /
المؤلف
محمد، أحمد إبراهيم أحمد.
هيئة الاعداد
باحث / أحمد إبراهيم أحمد محمد
مشرف / عقيلي محمد محمد موسى
مشرف / إيمان علي أحمد إبراهيم
مناقش / أحمد سيد محمد إبراهيم
مناقش / حسن عمران حسن
الموضوع
طرق التدريس.
تاريخ النشر
2021.
عدد الصفحات
317 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
المناهج وطرق تدريس اللغة العربية
تاريخ الإجازة
29/9/2021
مكان الإجازة
جامعة الوادى الجديد - كلية التربية - المناهج وطرق التدريس.
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 340

from 340

المستخلص

problem of the study: The problem of the study was to determine in the weakness of language production skills (speaking - writing) and negotiation skills of the second year preparatory school students.
Results of the study:There are statistically significant differences between the average of the experimental and control group in the post application of productive linguistic (speaking – writing) and negotiation skills test in favor of the experimental group, It also found a correlation between language production (speaking - writing) and negotiation skills.
The current study ended with presenting some recommendations for use in teaching Arabic in general, language production skills (speaking - writing), and negotiation skills in particular, which are:
Interest in technology in teaching Arabic; for its positive role in education in various circumstances, which has become important Corona pandemic.
Training Arabic language teachers on the use of digital dialogue in teaching; to keep pace with the ongoing development and knowledge explosion.
Keywards: digital dialogue - language production- negotiation