Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
فعالية برنامج تدريبي بإستخدام أنشطة (البورد ميكر) لتنمية مهارات التواصل اللفظي لدي حالات اضطرابات طيف التوحد [ASDS] /
المؤلف
حسن، خالد محمد بركات علي.
هيئة الاعداد
باحث / خالد محمد بركات محمد حسن
مشرف / جمال عطيه فايد
مشرف / عبدالله جاد محمود
مناقش / آمال عبدالسميع باظة
مناقش / إيمان فؤاد كاشف
الموضوع
اضطراب الذاتوية. التوحد - أمراض. التوحد (علم نفس)
تاريخ النشر
2017.
عدد الصفحات
274 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
علم النفس (متفرقات)
تاريخ الإجازة
01/05/2017
مكان الإجازة
جامعة المنصورة - كلية التربية للطفولة المبكرة - قسم العلوم النفسية
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 399

from 399

المستخلص

The present study aimed to develop a training program for development of verbal communication skills for children with ASD, presented in verbal imitation, verbal request, expression and description verbal, and social Conversation. It’s also aimed to improve the level of these skills among those children, and aimed to verify that the program represents a treatment that actually archives the desired goals, by tracking the survival of it’s impact. Results of the study:
The results of this study can be summarized as follows: 1-There are statistically significant differences between pre-and post-test of verbal communication skills for the experimental group of children with ASD favoring the post test. 2-There are statistically significant differences in post-test of verbal communication skills between the experimental group and the control group favoring the experimental group. 3-There are no statistically significant differences between post and follow-up of verbal communication skills for the experimental group. The results of the current study had been discussed and interpreted in the light of the theoretical framework and previous studies related to the subject of the study. The study ends with recommendation, and suggested theses that stemmed originally, from the results revealed.