Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
أثر تدريس مقرر علم النفس التجريبى إلكترونيا عبر الإنترنت على تنمية التحصيل الدراسى والدافعية للتعلم والاتجاه نحو التعلم الإلكترونى لدى طلاب شعبة علم النفس بكلية التربية :
المؤلف
التودرى، حسين عوض حسين محمد.
هيئة الاعداد
باحث / حسين عوض حسين محمد التودرى
مشرف / محمود سيد محمود ابو ناجى
مناقش / محمد رياض احمد عبد الحليم
مناقش / محمود احمد محمود نصر
الموضوع
علم النفس التجريبى. الدافعية فى التعليم.
تاريخ النشر
2015.
عدد الصفحات
299 ص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
التعليم
الناشر
تاريخ الإجازة
31/5/2015
مكان الإجازة
جامعة أسيوط - كلية التربية - المناهج وطرق التدريس
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 32

from 32

المستخلص

The Effect of Teaching an Electronic Experimental Psychology Course Through the Internet, on Developing Achievement, Motivation for Learning, and the Attitude towards E-Learning of Psychology Section Students, Faculty of Education.
Name of Researcher: Hussein Awad Hussein Mohammed.
Place of Study: Faculty of Education-Assiut University.
Group of Study: The study group consisted of 63 male and female students in the second year Psychology section, Faculty of Education-Assiut University.
Materials and Tools of Study:
1-An E-course in experimental Psychology published on the Internet.
2-An achievement Test for an experimental Psychology course designed and published electronically through an internet web site.
3-Motivation for learning scale designed and published electronically through an internet web site.
4-Attitude towards E-Learning scale designed and published electronically through an internet web site.
Results of Study:
1)The positive effect of teaching the experimental Psychology course electronically through the internet on developing the experimental group students’ achievement of the course content compared to the control group students.
2)The positive effect of teaching the experimental Psychology course electronically through the internet on developing the experimental groups students’ motivation for learning compared to the control group students.
3) The positive effect of teaching the experimental Psychology course electronically through the internet on developing the experimental group students’ attitudes towards E-Learning compared to the control group students.