Search In this Thesis
   Search In this Thesis  
العنوان
دور بعض المتغيرات المعرفية وغير المعرفية في التنبؤ باسلوب المعلم في التدريس /
المؤلف
سالم، رانيا محمد محمد.
هيئة الاعداد
باحث / رانيا محمد محمد سالم
مشرف / رمضان محمد رمضان
مشرف / محمد ابراهيم جودة
مناقش / رانيا محمد محمد سالم
الموضوع
اساليب المعلم.
تاريخ النشر
2011.
عدد الصفحات
214ًص. :
اللغة
العربية
الدرجة
ماجستير
التخصص
علم النفس التنموي والتربوي
تاريخ الإجازة
1/1/2011
مكان الإجازة
اتحاد مكتبات الجامعات المصرية - علم النفس التربوي
الفهرس
يوجد فقط 14 صفحة متاحة للعرض العام

from 233

from 233

المستخلص

Is there a correlational relationship between the teaching style and
emotional intelligence (and its dimensions) among the primary
school teachers?
3. Are there differences between the scores means of the primary
school teachers with the formal teaching style and the scores means
of the primary school teachers with the informal teaching style, in
self-efficacy and its dimensions?
4. Are there differences between the scores means of the primary
school teachers with the formal teaching style and the scores means
of the primary school teachers with the informal teaching style, in
emotional intelligence and its dimensions?
5. Can the teacher’s teaching style be predicted through the
dimensions of self-efficacy and emotional intelligence?